ponedeljek, 15. november 2010

razstavljanje in spreminjanje datoteke open office

V današnjih vajah smo dobili za nalogo razstavljanje in spreminjanje datotek ustvarjenih v open officu. Kot prvo smo mogli v officu napisati poljubno besedilo. Jaz sem napisala "razstavljanje datoteke v open officu" in shranila. Nato smo na internetu poiskati kako na računalniku sploh najti "file extensions" in da bodo le te prikazane in jih bo mogoče spreminjati. To informacijo sem dobila na internetno strani http://askabouttech.com. Sledila sem njihovim navodilom ter preko start opcije prišla do iskalnika programov in datotek, kamor sem vtipkala "možnosti mape". Ko mi je našlo to datoteko sem kliknila nanjo, kar mi je odprlo okno ki je prikazano na prvi sliki.
  V tem oknu odpremo drugi zavihek ter poiščemo "Skrij pripone za znane vrste datotek" ter ga odkljukamo in pritisnemo "uporabi". Ko smo to storili smo kliknili na datoteko ki smo jo na začetku shranili, ter ji s preimenovanjem spremenili le končnico iz "odt" v "zip". Ko smo to storili, na isto ikono kliknemo z desnim klikom da se nam odprejo nove možnosti, pri katerih izberemo PeaZip, nato pa izberemo "extract here (in new folder)", kot je prikazano na drugi sliki.
 Ko smo to storili ponovno odpremo to datoteko ki vsebuje nekaj datotek in dokumentov. Nato kliknemo z desnim klikom na "content:xml" ter izberemo možnost urejanje.

Ko nam odpre naslednji dokument prikazan na naslednji sliki, lahko v njem že spreminjamo podatke. Enako lahko spreminjamo podatke v dokumentu"styles.xml". Jaz sem naredila spremembe v besedilu, ki sem ga na začetku shranila v Open Officu.

Ko smo zaključili z spreminjanjem podatkov, moramo datoteko sparviti nazaj v prvotno "odt" obliko. Ponovno dopremo datoteko, ki je prikazana na spodnji sliki. nato označimo vse datoteke in mape, ki so v njej ter nanje kliknemo z desnim klikom. Ko se nam odpre meni kliknemo na "PeaZip" nato pa na
"add to .Zip".
Ko smo to opravili lahko ponovno spreminjamo končnice. Na tej točki poiščemo datoteko "Configurations2.zip", ki je lepo vidna tudi na zgornji sliki. S preimenovanjem ji spremenimo le "zip" končnico v "odt". ko kliknemo na to isto popravljeno datoteki (Configurations2.odt) nam bo odprlo besedilo v open officu in sicer z popravki, ki smo jih naredili med tem postopkom.

Poleg teh, zgoraj navedenih in uporabljenih formatov v Open Officu uporabljamo tudi druge, kot so Impress, Calc in Base, ki delujejo na podoben način in se lahko z njimi "igramo" po enakem postopku kot smo ga izvedli prej.


Ni komentarjev:

Objavite komentar